sobota, 18 stycznia 2014

Porady dla budujących dom

1. Kiedy kupować materiały budowlane?
Nadejście mrozów powoduje, że budowy zamierają, a producenci prześcigają się w przecenach i promocjach. Przestoje produkcyjne są dla nich bardziej kosztowne niż przeceny. Również składy budowlane wyprzedają czytaj dalej
 
2. Gdzie kupować materiały budowlane - w składach czy w marketach?
Asortyment materiałów budowlanych jest bardzo szeroki. Charakteryzuje go duże zróżnicowanie jakościowe, wielkościowe i wagowe. To powoduje, że niektóre czytaj dalej

 
3. W jakiej maksymalnej odległości od mojej budowy powinien znajdować się dostawca, żebym nie przepłacał?
Maksymalna odległość dostawcy materiałów od budowy to 50 km. Oczywiście nie mówimy o tasiemce, siateczce, kołeczku itp. Są to produkty, które możemy kupić przez internet z drugiego końca czytaj dalej

 
4. Dlaczego nie warto kupować materiałów budowlanych od firm, które nie mają magazynów?
Czy firma w teczce to dobry dostawca materiałów budowlanych? Materiały budowlane to nie ubezpieczenia. Aby móc dobrze zaopatrzyć budowę w materiały budowlane, skład musi posiadać czytaj dalej

 
5. Skąd mam wiedzieć, który skład budowlany w mojej okolicy będzie najlepszym dostawcą?
Do sprawdzenia wiarygodności oraz rzetelności dostawców materiałów budowlanych można wykorzystać internet. Np. na portalu budowlanym mam-sklad.pl jest lista 135 składów z całej Polski, z ocenami i opiniami czytaj dalej
 
6. Na co zwrócić uwagę przy zakupie materiałów - czyli co może mnie zaskoczyć?
Porównując oferty na materiały budowlane z kilku składów należy porównywać produkty o tych samych lub bardzo zbliżonych parametrach technicznych. Np. wełna o grubości 15 cm może mieć współczynnik przewodzenia ciepła czytaj dalej
 
7. Zakup materiałów budowlanych bez vatu - czy warto?
Odpowiadam stanowczo – nie warto! Po pierwsze jest to przestępstwo podatkowe. Po drugie do końca tego roku można odzyskać różnicę między 7% a 22%. Po trzecie nie ma dowodu zakupu – nie ma gwarancji. Podam przykład z życia czytaj dalej

 
8. Jakiego wybrać wykonawcę i co mam zrobić, żeby moja budowa była dobrze i terminowo wykonana?
Zapytaj znajomych i sąsiadów czy mogą polecić „swojego” wykonawcę. Warto również zapytać w składzie budowlanym. Z doświadczenia wiem, że inwestorami. Pamiętaj również o spisaniu umowy z wszystkimi waszymi ustaleniami.czytaj dalej

 
9. Kierownik budowy - nie ma być uciążliwy - dlatego wykonawca polecił mi dobrego...
Nic bardziej mylnego. Kierownikiem budowy ma być odpowiedzialny człowiek, który jest po stronie inwestora, a nie wykonawcy. Im bardziej „uciążliwy” kierownik budowy tym lepiej czytaj dalej

 
10. Czego nie należy robić, żeby nie tracić czasu.
Nie wysyłać zapytań do hurtowni mailem bez podpisania się i podania swojego numeru telefonu.
Wysyłaj zapytania do składów korzystając z portalu budowlanego mam-sklad.pl, który został stworzony przez hurtownie budowlane czytaj dalej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz